בג"ץ: "בית במכפלה לא יפונה"

איתי גדסי No Comments on בג"ץ: "בית במכפלה לא יפונה"

הדיירים רכשו, המינהל האזרחי הערים קשיים, ובג"צ קבע: "אין לפנות את דיירי בית המכפלה עד קבלת החלטה אחרת בעניין"

בית המכפלה בחברון
13:51
30.04.24
יונת קפלן No Comments on לא לספור קלוריות: הגישה של ניקול שרון לאורח חיים בריא

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר קשיים רבים שהערימו אנשי המינהל האזרחי על תושבי בית המכפלה בחברון, הוגשה עתירה לבג"צ כנגד המינהל. השופט ניל הנדל השיב על העתירה שהגישו הדיירים וציין כי "המשיבים יגיבו לעתירה למתן צו על תנאי וצו ביניים עד ליום ה- 10 בספטמבר 2017. בשלב זה, ניתן צו ארעי המורה לרשויות להימנע מפינוי בכוח של הדיירים מהמבנה העומד במוקד ההליכים עד קבלת החלטה אחרת".

מעמותת הרחיבי מקום אהלך הגיבו לדברים וציינו: "אנו שבים ודורשים לשים קץ להתנהלות הבריונית של המנהל האזרחי כלפי רוכשי הבית היהודים אך ורק בגלל היותם יהודים. התעלמותו העקבית של המנהל ממסמכי הרכישה פעם אחר פעם היה חמורה ובזויה. היענות בג"ץ לעתירה והשארת המשפחות לצמיתות בבית אותו רכשו, תהווה החלטה הנאמנה לדרכה של הציונות".

כזכור, דיירי בית המכפלה הגישו אתמול (ראשון) עתירה לבג"צ שבה הם דורשים מהמדינה להישאר בבית שרכשו ותוקפים במילים קשות את התנהלותה בכל הנוגע לתהליך רכישת הנכס. העותרים: "בעוד המנהל האזרחי שומר שהרוכשים האמיתיים היהודים לא יכנסו לנכס, הוא עוצם את עיניו בחוזקה כשהמתנגדים הערבים פולשים לנכס. התנהגות אנשי המנהל האזרחי מעידה על מגמה שמפלה באופן בוטה את היהודים לרעה. קוראים לזה "גזענות".

בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד יצחק מירון ועו"ד אבי סגל כנגד מדינת ישראל, שר הביטחון, המנהל האזרחי וגופי ביטחון ואכיפה נוספים, טוענים העותרים כי "לעמדת המדינה בעניין הרישום על הבית אין בסיס חוקי כאשר החוק החל בחברון אינו מחייב רישום ראשון של נכס לשם קבלת החזקה עליו", בדיוק כמו החוק החל בתל אביב ובחיפה. עוד מדגישים העותרים כי: "בפועל, דה פקטו, בעוד הרשות הפלסטינאית העמידה למשפט את מוכרי הבית ואף גזרה עליהם עונשים כבדים, מתאמץ המנהל האזרחי להעניש את הקונים ועושה כל מאמץ לסכל עסקה חוקית למהדרין".

בעתירה ביקשו הרוכשים להשאיר אותם בבית המכפלה, וכן דורשים ניהול תקין, ראוי ולא מוטה מצדו של המנהל האזרחי בכל הנוגע להמשך רישום הבית.

בדבריהם הדגישו העותרים כי "למזלו של אברהם אבינו, בימיו לא היה צריך להתנהל מול המנהל האזרחי, כי אז לא הייתה שרה אמנו קבורה היום במערת המכפלה'. הרשות הפלסטינית רודפת את המוכר הערבי ואילו המנהל האזרחי רודף את הקונה היהודי. דרישה לא הגיונית של המנהל מהקונה היא להביא את המוכר לוועדה לרישום ראשון כשהוא כלוא ע"י הרשות הפלסטינית".



0 תגובות